سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
محی‌آباد

حوزه/ امام جمعه شهر محی‌آباد به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) در جلسه شبی با قرآن حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، امام جمعه شهر محی‌آباد به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) در جلسه شبی با قرآن حضور یافت.

حجت الاسلام خجسته ضمن عرض تسلیت وفات شهادت گونه حضرت معصومه گفت: این بانوی بزرگوار آنقدر مقام و منزلت دارد که امام صادق(ع) می فرماید شیعیان من با شفاعت او ارد بهشت می‌شوند و پدر بزرگوارشان می فرمایند "فداها ابوها" یعنی پدرش فدای او شود.

وی با اشاره به زیارت عرفانی حضرت معصومه(س) یادآور شد: در قسمتی از این زیارت می‌خوانیم "«اللّهُمَّ انّی اسْئَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لی بِالسَّعادَةِ،" مسئله عاقبت بخیری برای همه ما مهم است و زیارت این بانوی الهی مسیر عاقبت بخیری را هموار می‌کند.

امام جمعه محی آباد تبیین کرد: در روایتی پیامبر گرامی اسلام فرمودند که چهار کار باعث شقاوت می‌شود عبارتند از: انسان گناه گذشته را فراموش کند، به کارهای خوب گذشته مغرور شود، در دنیا پیرامون مسائل مادی به بالا دست نگاه کند، پیرامون مسائل معنوی به پایین دست نگاه کند.

وی افزود: حال اگر ما سعادت و عاقبت بخیری را بخواهیم باید خلاف این چهار مطلب عمل کنیم یعنی گناهان گذشته را فراموش نکنیم به کارهای خوب گذشته مغرور نشویم در دنیا به پایین دست نگاه کنیم و در مسائل معنوی به بالا دست نگاه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha